luni, 26 martie 2012

Marginalii şi reverberaţii ale unui eveniment cultural

În seara zilei de 21 martie, după ce în pridvorul Casei «Ştefan Luchian» a prins viaţă sceneta „Fiori adolescentini”, iniţiatorul activităţii, profesor Roxana Neamţu, a declarat zâmbind: ,, Mi s-a părut locul ideal în care personajele mele să capete viaţă. Văzând interpretarea, m-am întors cu mai bine de un deceniu în urmă, atunci când, elevă fiind, am cunoscut şi transpus în cuvinte  fiorii primei iubiri”.
La final, elevii au participat la un dialog deschis despre importanţa iubirii adolescentine, despre acel «ceva» pe care îl căutăm în persoana de lângă noi. Evenimentul a fost moderat de preot profesor Liviu Botezatu, profesor Mihaela Hunca şi profesor Irina Roman. Vorbind despre cele petrecute, preot Liviu Botezatu e de părere că ,,Foarte mulți tineri leagă astăzi prietenii cu scopul de a se distra. Ei sunt interesați numai de aspectul material, trupesc şi de plăcere, care aduce pentru ei bucurie. Dar aceasta este înţeleasă greşit de către ei, deoarece aduce bucuria pentru o perioadă scurtă de timp, după care se instalează dependenţa de bucuriile păcătoase. Adevărata bucurie implică şi responsabilitate, ea poate fi trăită și împlinită avându-L pe Dumnezeu garantul ei. Apostolul Pavel spune Corintenilor (I Cor. 6,12) toate îmi sunt îngăduite, dar nu toate îmi sunt de folos ... și nu mă voi lăsa biruit».
Profesor Irina Roman, de profesie psiholog, e convinsă că « Elevii au argumentat afirmația potrivit căreia «Adolescența este vârsta marilor întrebări»».
În decursul acestei săptămâni, în Centrul de Documentare si Informare al Liceului cu Program Sportiv Botoşani se va petrece a treia parte a activităţii care va avea drept obiective prezentarea familiei personale, dar şi a celei sportive (de echipă), a elevilor antrenaţi. Activitatea va fi realizată în Power Point şi va fi prezentată oaspeţilor.
La final vor avea loc discuţii concluzive, « astfel încât fiorii să nu dispară niciodată, în ciuda crizei, de orice natură ar fi ea », încheie profesor Roxana Neamţu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu