joi, 5 mai 2011

„Educatie pentru cetăţeni” la Liceul teoretic „Nicolae Iorga” Botoşani

Proiectul educativ „Educaţia pentru cetăţenie”, derulat în Liceul Teoretic „Nicolae Iorga” Botoşani în aprilie 2011, face parte din planul de diseminare a unei activităţi de formare continuă Comenius „Educaţia pentru cetăţenie în situaţii-problemă”, la care a participat unul dintre organizatori (prof. Alina Nemţuc) şi reprezintă necesitatea de a pune în valoare competenţele acumulate la curs, printr-o activitate care a implicat un număr mare de elevi, precum şi alte cadre didactice din şcoală. Din echipa de proiect au mai făcut parte prof. Geanina Ipate, prof. Mariana Damian, prof. Radu Gonciar, prof. Speranţa Lemny, prof. Silvia Pavăl. În activităţile care au avut drept scop dezvoltarea atitudinii participative şi a cetăţeniei active, au fost implicaţi elevii claselor a IX-a A, a IX-a D, a IX-a H, a X-a E, a XI-a G.
Lansarea proiectului a avut loc în prezenţa doamnei inspector Rodica Mighiu şi a doamnei director Mardare Marilena, când au fost anunţate activităţile, precum şi concursurile din cadrul proiectului. Unul dintre obiectivele proiectului, valorizarea drepturilor omului, s-a concretizat într-o suită de activităţi: „Scurtă incursiune în istoria drepturilor omului” – prezentare PowerPoint, reprezentaţie dramatică: „Caligula” după Albert Camus,  „Patria imaginară”(activităţi didactice, concurs de eseuri).  
O altă activitate s-a derulat în parteneriat cu Inspectoratul Judeţean de Poliţie Botoşani - „Legea - pedepseşte, protejează, compensează” - ea vizând promovarea respectului pentru lege. Acelaşi obiectiv s-a realizat prin concursul de propuneri ale unor  proiecte educative antiviolenţă „Nu violenţei!”, desfăşurat în două etape, pe clasă şi pe şcoală. „Lumină din Lumina Învierii” a fost denumirea unei activităţi care a constat în prezentarea tradiţiilor de Paşte la popoarele lumii şi a urmărit  dezvoltarea respectului pentru diversitate. În paralel, a avut loc prezentarea expoziţiei „Sentimentul apartenenţei la spaţiul cultural românesc”cu obiecte (ouă încondeiate, obiecte de podoabă, vase etc.) ce utilizează tehnici şi motive tradiţionale, realizate de elevii clasei a XI-a G. La finalizarea proiectului a fost prezentată broşura cu superstiţii „Semne bune. Semne rele” şi au fost premiaţi câştigătorii concursurilor din proiect.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu